Een stukje over het ontstaan van deze website. In 1999 kreeg ik toegang tot het internet. Eerst nog heel primitief met de laptop op de keukentafel, het broodnodige telefoonsnoertje stak de gang over naar de aansluitdoos in de kamer. Al surfend kwamen er zo veel websites voorbij met diverse onderwerpen die mij interesseren. Ik kwam een aantal sites tegen die ik zo leuk vond gemaakt dat ik eens ging kijken hoe dat gedaan werd. Met behulp van een simpel bouwpakketje leek het allemaal niet zo moeilijk. De webspace was snel te regelen bij Goplay. Er moest alleen nog een naam komen. Mijn voornaam Marc was al in gebruik en omdat ik van plan was om de site in het Engels te maken besloot ik om simpel het woord Dutch voor mijn naam te typen. Zo kwam de naam Dutchmarc tot stand. Het bouwen van de site bij Goplay beviel mij helemaal niet, ik vond het maar ingewikkeld. Na enig zoeken vond ik nieuwe webspace en een heel mooi bouwprogramma (Trellix) en na enig prutswerk en een fikse doos vol sigaren stond op 8 januari 2000 de eerste homepage online. De "tandwiel" versie. Dat zag er zo uit.
Geschiedenis van de website
Tot 15 maart 2001 heeft deze variant online gestaan. Diverse pagina's vooral over mijn auto's werden toegevoegd. Ook kwam er een eenvoudige chatbox bij.
Na zo'n 2500 bezoekers vond ik het tijd voor wat nieuws. Na enkele dagen verbouwen verscheen op 16 maart 2001 de "behang" versie, door mij zo genoemd vanwege de gekozen achtergrond. Hiernaast een plaatje.
In 2,5 jaar heb ik deze versie enorm uitgebreid. De site kwam op reclamevrije webspace te staan, de URL heb ik laten registreren als www.dutchmarc.nl . Er waren diverse chatboxen, op het hoogtepunt zelfs 5 stuks. Er kwam en ging een messageboard. Er was zelfs nog een 2e site speciaal voor mijn Kevers, Aircooled Friends genaamd. Door mijn constante aanwezigheid in de chatboxen viel het werk aan de website soms wat stil maar ten langen leste kwam ik er toch altijd weer bij terug. De chat en het gastenboek werden ook reclame vrij en er kwam een webcam bij. Op 18 juli verscheen de veelgevraagde uitbreiding in het Nederlands. Tenslotte waren er 2x 33 pagina's online in 2 talen. Op 27 augustus 2003 waren er 10.000 (echte) bezoekers op deze site geweest.
De laatste 2 jaar van deze versie is er nog maar weinig aangepast. Volgens de statistieken viel het bezoek van de engelse pagina's erg tegen dus die heb ik toen van het net gehaald. In augustus 2010 was eindelijk de restauratie van de Kever klaar, alle andere oldtimers waren verkocht en de website was niet meer actueel. Helaas was het bouwpakket CSB ook sterk verouderd, er kwamen geen nieuwe versies meer van. Na lang zoeken ben ik overgestapt naar de WYSIWYG webbuilder en zo verscheen op 18 augustus 2010 de huidige variant. Voor mijn doen een zeer kleine website met een beperkt aantal pagina's. In februari 2011 zijn er technische aanpassingen gedaan en sindsdien groeit de site weer voorspoedig.
Graag bedank ik hier nog iedereen die mijn site van tijd tot tijd bezoekt. Door de reacties van de bezoekers is het altijd weer leuk om het hier nog mooier en groter te maken.
Naar boven
In december 2003 was het weer eens tijd voor wat nieuws. Er moest een nieuwe lay out komen. De site was ondertussen zo groot geworden dat de ombouw mij behoorlijk tegenviel. Pas op 11 januari 2004 kwam de derde versie online. Nog steeds gebouwd met Trellix dat in de nieuwste versie Cute Site Builder heet. Ook nu was het weer een tweetalige website. Deze lay out heeft tot augustus 2010 online gestaan. Een plaatje ziet u hiernaast.